Gestor, jeden z największych zarządców nieruchomości w Polsce, 14 marca 2017r. uruchomił stworzoną przez nas aplikację mobilną wspierającą komunikację z mieszkańcami i lokatorami zarządzanych przez siebie budynków. Choć realizacja jest jeszcze bardzo świeża, a  przygoda z pozyskiwaniem nowych użytkowników i zachęcaniem mieszkańców i lokatorów do korzystania z tego rozwiązania dopiero się zaczyna, to już teraz postanowiliśmy sprawdzić kto i jak korzysta z aplikacji oraz wyciągnąć kilka wniosków.

Gestor Case Study aplikacja mobilna

Dane do tego case study, które zebraliśmy w okresie od 14 marca do 27 kwietnia tego roku napawają optymizmem i pozwalają całkowicie wyeliminować obiekcje, które mogły się pojawiać na starcie projektu.

Mieszkańcy są raczej starej daty i nie używają smartfonów

Okazuje się, że owszem wśród aktywnych użytkowników praktycznie nie ma osób do 25 roku życia, ale nie oni byli przecież adresatem tego projektu. Naturalnie największy procent to użytkownicy w wieku 25-44 lata, ale najbardziej cieszą kilkunastoprocentowe wyniki w grupach pięćdzesięcio i sześćdziesięciolatków co potwierdza, że aplikacja jest intuicyjna i prosta w obsłudze.

Ludzie nie będą z tego korzystać

W tym przypadku najlepszym argumentem na zbicie tej obiekcji jest wykorzystanie przez użytkowników jednej z kluczowych funkcji aplikacji czyli zgłoszeń. Aplikacja mobilna już teraz realizuje ok 20% wszystkich zgłoszeń usterek lub awarii do administracji dokonywanych dotychczas głównie przez telefon lub e-mail. Trzeba również w tym punkcie zaznaczyć, że  dzienne zaangażowanie na użytkownika, które wynosi ok. 1,5 minuty jest wynikiem bardzo przyzwoitym jak na aplikację narzędziową, która ma szybko zrealizować takie cele jak: sprawdzenie płatności, zgłoszenie awarii czy przeczytanie najnowszych komunikatów.

Brak potrzeby wersji na iOS

Chociaż globalne dane jasno pokazują absolutną dominację Androida to w przypadku aplikacji Gestor, decyzja o wypuszczeniu aplikacji również na platformę iOS była strzałem w dziesiątkę. Użytkownicy smartfonów Apple’a już teraz stanowią blisko 30% wszystkich użytkowników aplikacji.

Więcej danych i szczegółów o realizacji dla firmy Gestor znajdziesz w poniższej prezentacji. Jeżeli czytasz ten tekst i jednocześnie reprezentujesz wspólnotę mieszkaniową lub jesteś zarządcą nieruchomości możesz również wdrożyć podobne rozwiązania u siebie, wszystkie potrzebne informacje na ten temat znajdziesz na stronie asystent mieszkańca